2 Nisan 2015 Perşembe

Oje ile Ebru Sanatı Denemesi

İnternette gördüğüm ve uzun zamandır yapmak istediğim bir şeydi. Renk renk ojeler alarak işe başladım. Evde eski yarım kalan ojeleriniz varsa çok daha iyi olur.  Ben de pek bulunmadığı için yenilerini aldım. 

Gerekli malzemeler:
- Renkli ojeler
- Leğen yada kullanılmayan plastik bir kap
- Kağıt
- Ilık su





Kabımızı ılık su ile dolduruyoruz. Su soğuk olduğunda ojeler donup suyun dibine çökeceği için ılık su kullanmak lazım. 






Su dolu kaba seçtiğimiz renk ojeleri istediğimiz şekilde döküyoruz. İlk denememizde ağaç çubuklar ile suyun üzerindeki ojelere şekil vermek istedim ama olmadı, tüm ojeler bir noktaya toplantı. Bu nedenle gerçek ebru yapımındaki gibi şekil vermeyi denemeyin derim.

  






Suyun üzerine kağıt koyup, elimizle düzlüyoruz, kağıdı suyun içine batırmadan. 







Veee kağıdın bir ucundan tutarak yavaşça kaldırıyoruz. 






Son olarak bir süre kurumaya bırakıyoruz ve eserimiz buzdolabının üzerinde sergilenmeye hazırrrrr :)


Mert de ben de çok sevdik bu yalancı ebruyu. Yazın tekrarlarız yine, Mert her oje gördüğünde soruyor tekrar ne zaman yapacağımızı.



ÇOK ÇOK ÖNEMLİ NOT : Bu etkinliği kesinlikle evde yapmayın. Oje kokusu çok rahatsız edici seviyede oluyor.  Yazın balkonda yada imkanınız var ise bahçede yapmanızı öneririm. Ben bütün akşam evi havalandırmak zorunda kaldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder